Keyword Stuffing ( بخوانید : کیورد استافینگ ) در واقع طراحی فروشگاه اینترنتی یک تکنیک برای سئو و بهینه سازی سایت بود با هدف افزایش رتبه در کلمه ای خاص که سال ها قبل توسط وب مستران استفاده می شد . آنچه در این روش اتفاق می افتاد ، استفاده از کلمات کلیدی به تعداد دفعات زیاد و به صورت غیر طبیعی در متن و محتوای تولیدی سایت بود . با این کار به طور غیر طبیعی روبات های موتورهای جستجو در گیر آن کلمات می شدند و در نتیجه به آن سایت در آن کلمات جایگاه ویژه ای می دادند . این روش بیشتر در سال های 2007 تا 2011 میلادی در سئو تاثیر گذار بود اما با ورود الگوریتم پاندا این روش دیگر جایی برای خود نداشت و به یک کابوس برای وب مستران تبدیل گشت !!!
با الگوریتم پاندا دیگر هیچ محتوای پر تکرار از کلمات کلیدی به سادگی نمی تواند از چشمان تیز بین این الگوریتم عبور کند و تکرار کلمات کلیدی در یک متن کوتاه دیگر چشمان مخاطبان را خسته و آزرده نمی کند چرا که گوگل و موتورهای جستجو برای این تکنیک و کلمات استفاده شده در آن , تره هم خورد نمی کنند . باید متن ها به صورت طبیعی نوشته شوند و نباید به این موضوع توجه داشته باشیم که چگالی کلمات کلیدی بیش از حد معمول و معقول در متن استفاده شود , بلکه باید به کیفیت محتوا و اثر آن بر روی مخاطب تمرکز کرد . آنچه برای کاربر ارزشمند است متنی است که تنها برای او نوشته شده باشد .
با توجه به این موضوع مهم که گوگل در الگوریتم پاندای خود با Keyword Stuffing مبارزه می کند ولی در برخی موارد باز هم شاهد آن هستیم که عده ای در خدمات سئو مشریانشان و یا برای بالا بردن رتبه سایت خود دست به استفاده از Keyword Stuffing می زنند. البته اگر این کار ضرر نداشته باشد به طور یقین سودی هم در پی نخواهد داشت .
بنابراین بهتر است برای بهتر حرکت کردن در مسیر خدمات سئو افزایش رتبه سایت و سئو ، خودتان را درگیر تراکم کلمات کلیدی در متن نکنید و بسیار راحت و روان و تنها برای مخاطبانتان بنویسید و حتی اگر هم برای یک مرتبه کلمات کلیدی شما در محتوای تولیدی قرار نگرفت نگران آن نباشید ولی سعی کنید حداقل آن کلمات را در عنوان صفحه یا Meta Title و Meta Description قرار دهید .
حال وقت آن رسیده تا با هم به ضرر های احتمالی استفاده از این تکنیک بپردازیم . به این دلیل به کلمه ضررهای احتمالی اشاره کردم که کلا بحث از دست دادن رنک و اعتبار یک سایت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که تکنیک Keyword Stuffing یکی از آن ها می باشد . در زیر به 2 ضرر احتمالی اشاره می کنم :
بدیهی است که شما با استفاده از این روش عملا شمشیر خود را برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو از رو بسته اید. آیا به گوگل حق نمیدهید که با این دشمنی شما مبارزه کند ؟ گوگل دغدغه همیشگیش رضایت کاربران خود می باشد . آیا با این کار یعنی استفاده از کلمات کلیدی به دفعات بسیار زیاد و کسالت بار , کاربران را آزرده نمی کنید ؟
فرض کنید من در این مقاله از کلمه Keyword Stuffing به شدت استفاده میکردم , به طوری که در هر خط حداقل 5 بار و در هر پاراگراف 20 بار شما این کلمه را می دیدید . آیا بازهم مایل بودید که تا انتها این مقاله را مطالعه نمایید ؟ آیا باز هم وقت می گذاشتید تا دیگر مقالاتی که توسط من در این وب سایت منتشر شده را مطالعه نمایید ؟ قطعا نه !!! این جاست که مهمترین ضرر استفاده از به کار بردن کلمات کلیدی بیش از حد را برای خود و وب سایتم به ارمغان آورده ام !!! یعنی از دست دادن کاربرانی مثل شما .
در نهایت خودتان قضاوت کنید که آیا ارزش دارد از این تکنیک منفور در وب سایتتان استفاده کنید ؟ آن هم به خاطر افزایش رتبه ای که قطعا نسیبتان نخواهد شد !!!
دوره آموزش استریسک و فیلم های آموزشی ویپ ASTERISK
10 دلیل برای اینکه چرا باید از VOIP استفاده کنیم