با راه اندازی اولیه و تنظیم FreePBX از دوره
اولین مرحله ، ساخت داخلی برای تلفن ها است. از مسیر Applications وارد قسمت Extensions می شویم ، همانطور که مشاهده می کنید لیستی از تمام داخلی هایی که در سیستم وجود دارند به نمایش در خواهند آمد، با انتخاب هریک از لبه های بالایی می توانید داخلی ها را با استفاده از تکنولوژی های مختلف فیلتر و مشاهده کنید ،
برای ساخت یک داخلی جدید بر روی Add Extension کلیک و گزینه Add New PJSIP Extension را انتخاب می کنیم .
User Extension : شماره داخلی برای تلفن کاربر
Display Name : اسم فردی که داخلی متعلق به آن است
Secret : رمز عبور
حداقل تنظیم مورد نیاز را وارد کرده ایم ، تنها کافیست بر روی Submit و سپس Apply Config کلیک کنیم تا تغییرات ما ثبت شود.
تا اینجا داخلی های سیستم را ساخته ایم و ارتباطات داخل سازمان برقرار است ،
Description : یک اسم ترجیحا با معنی برای این روت انتخاب کنید ، در مثال ما این اسم anycall خواهد بود .
در صورتی که الگوی خاصی در تماس ها برای DID و یا CID دارید می توانید در قسمت DID Number یا Caller ID Number وارد کنید ، اما ما در این مثال هر دو گزینه را خالی می گذاریم که به معنای هر تماس ورودی است ،
Name : یک اسم که باز هم ترجیحا با معنی برای این روت خروجی انتخاب می کنیم .
در صورتی که ت خاصی برای تماس های خروجی دارید می توانید از لبه ی Dial Pattern برای اعمال این ت ها استفاده کنید . برای مثال می خواهیم داخلی های سازمانمان برای تماس های خروجی از عدد ۹ استفاده کنند ( در اصطلاح از ۹ برای آزاد کردن خطوط استفاده کنند ) .
در فیلد prefix عدد ۹ و در فیلد match pattern “.” ، این نقطه به معنی
یک قابلیت بسیار خوب در مسیر دهی تماس های وروردی امکان استفاده از منشی تلفنی یا همان IVR است ، قبل از ساخت یک منشی به یک فایل صوتی نیاز داریم ، این فایل صوتی برای کسانی که با شماره سازمان شما تماس می گیرند پخش خواهد شد پس در قدم اول صدای ضبط شده را آپلود می کنیم .
تنظیم FreePBX برای منشی تلفنی یکی از بخش های مهم است
Name و Description یک اسم و توضیح برای منشی تلفنی است ، فایل صوتی که بارگزاری کرده ایم را از لیست کشویی Announcement انتخاب می کنیم . با کلیک بر روی گزینه submit منشی تلفنی ما ساخته خواهد شد ، IVR دارای ویژگی ها و تنظیمات زیاد دیگری است که در یک مقاله جداگانه به صورت دقیق آن را بررسی خواهیم کرد .
حال نوبت اون رسیده که از این منشی تلفنی در تماس های ورودی استفاده کنیم ، در مسیر Connectivity با استفاده از گرینه Inbound route تماس های ورودی خود را مسیر دهی می کنیم ،
دوره آموزش استریسک و فیلم های آموزشی ویپ ASTERISK
10 دلیل برای اینکه چرا باید از VOIP استفاده کنیم