در این قسمت از مجموعه
هر تماسی که وارد سیستم تلفنی ایزابل می شود (تماس می تواند از یک خط شهری ویا یک سیستم تلفنی دیگر وارد شود در واقع هر تماسی که از طریق ترانک وارد سیستم تلفنی شود ) باید از طریق یک مسیر
توجه کنید به صورت پیش فرض هیچ مسیر ورودیی در سیستم تلفنی ایزابل وجود ندارد و تمامی تماس ها به سمت ایزابل با خطا مواجه می شوند.
این دو متغیر در سیستم های تلفنی بسیار پر کاربرد هست و نه تنها در مسیر های ورودی بلکه در بیشتر تنظیمات باید این دو پارامتر را مقدار دهی کنیم.
هر خط تلفن که به سمت شما یک تماس ارسال می کند دو پارامتر
DID مخفف عبارت Direct Inward Dialing می باشد که به معنای شماره گیری مستقیم داخلی است ، در واقع این شماره به ما اطلاع می دهد که تماس از کدام خط به سمت ما می آید و برای راحتی کار معمولا DID با شماره همان خط یکی است ، متاسفانه در خطوط آنالوگ DID ارسال نمی شود و ما در تنظیمات GateWay و یا کارت تلفنی باید این DID را ایجاد کرده و به سیستم تلفنی تحویل دهیم تا مشخص باشد تماس از کدام خط وارد سیستم تلفنی می شود.
CID هم مخفف caller identification می باشد که به معنای شناسه تماس گیرنده است ، تنظیمت مسیر ورودی در ایزابل در سیستم های تلفنی این شماره در واقع همان شماره تماس گیرنده می باشد
برای اضافه کردن یک مسیر ورودی ابتدا وارد PBX می شویم و سپس تنظیمات مسیر ورودی در ایزابل از منوی سمت چپ گزینه Inbound Route را انتخاب می کنیم ، در پنجره باز شده از منوی سمت راست گزینه Add Incoming Route را انتخاب می کنید
۳- CallerID Number : شماره تماس گیرنده را مشخص می کنید فرض کنید لازم دارید در صورتی که از یک شماره تلفن خاص مسیر متفاوتی داشته باشید این پارامتر را مقدار دهی می کنید.
۴- Music On Hold شما می توانید در این قسمت موزیک انتظار مورد نظر خود را برای مسیر ورودی مشخص کنید.
۵- Call Recording شما می توانید تماس های ورودی را ضبط کنید ، و یا از ضبط آنها جلوگیری کنید ، توجه کنید که این قسمت به ضبط مکالمه در داخلی الویت دارد.
۶- Set Destination : در این قسمت هم می توان مقصد تماس را مشخص کنید ، این مقصد می تواند هر کجا در مر کز تلفن ایزابل باشد.
فرض کنید مدیر شرکت از شما خواسته است در صورتی که از منزل ایشان با شماره تلفن XXXXXXXX با هر شماره ای از شرکت تماس گرفته شد تماس مستقیم به داخلی ایشان وصل شود، در این حالت مقدار CID برابر XXXXXXXX و DID را خالی می گذاریم و مقصد تماس را داخلی مدیر در نظر می گیریم
حال فرض کنید مدیر از شما می خواهد که یک خط
دوره آموزش استریسک و فیلم های آموزشی ویپ ASTERISK
10 دلیل برای اینکه چرا باید از VOIP استفاده کنیم